Wiadomości

X Koncert Niepodległości “Punkty Zwrotne” w Muzeum Powstania Warszawskiego

Podoba Ci się to co robimy? Wesprzyj projekt Magna Polonia!

11 listopada 2018 roku w Muzeum Powstania Warszawskiego odbędzie się jubileuszowa, X edycja Koncertu Niepodległości zatytułowana „Punkty Zwrotne”.

Koncert Niepodległości to wydarzenie od 10 lat organizowane w Muzeum Powstania Warszawskiego, zaś jego obecny dorobek to 25 edycji, 120 kompozycji i aranżacji oraz blisko
20 odrębnych scenariuszy. Koncert realizowany jest przez zespół muzyków sesyjnych, który przez lata współtworzyło 200 artystów z Polski, Kanady, Australii, Wielkiej Brytanii, Ukrainy i Armenii.  W 2016 roku w Kanadzie odbyła się światowa premiera Koncertu Niepodległości “Poland”. Tegoroczny Koncert odbędzie się w ramach międzynarodowego tournée Polska | Litwa | Łotwa | Australia. Zwieńczeniem trasy koncertowej będzie jubileuszowy, X Koncert Niepodległości „Punkty Zwrotne” w dniu 11 listopada 2018 w Muzeum Powstania Warszawskiego. W programie koncertu znajdą się kluczowe dla projektu utwory z 10-letniego dorobku Koncertu Niepodległości.

„Punkty Zwrotne”

Narracja koncertu ukaże 100 najważniejszych wydarzeń z dziejów Polski. Obok momentów kluczowych dla odrodzonej po 123 latach niewoli Niepodległości, ukazane zostaną te chwile z historii Polski, które przez 1050 lat budowały wielkość Państwa i Narodu. Historyczna opowieść rozpocznie się jednak jeszcze na 100 lat przed Chrztem Polski uznawanym za początek naszej państwowości. Zaprowadzi nas ona do średniowiecznego Giecza, pierwszej stolicy Piastów, gdzie podwaliny pod przyszłe państwo Mieszka I, kładli jego przodkowie. Narracja Koncertu będzie opowieścią zarówno o postaciach pierwszoplanowych, jak Ojcowie naszej Niepodległości, jak i uhonorowaniem zapomnianych bohaterów narodowych, w tym kobiet, młodzieży, cudzoziemców i mniejszości, zasłużonych dla Rzeczypospolitej.

Hybrydowe aranżacje i kompozycje współczesne w Muzeum Powstania Warszawskiego

W programie X Koncertu Niepodległości „Punkty Zwrotne” znajdą się jedne z najbardziej charakterystycznych utworów z dorobku Koncertu Niepodległości. Zostaną one powiązane z kluczowymi momentami z historii Polski. Usłyszymy takie utwory jak: pieśń wojów Krzywoustego Pisces salsos et foetentes apportabant alii (1109/2016); Bogurodzica (XIII-XIV w.); Res Publica Serenissima (2012); pieśń Konfederatów Barskich Marsz, Marsz Me Serce | Pieśń żołnierska do Najświętszej Marii Panny (1768-1772); Polonez Trzeciego Maja (1791), Pieśń więzienna Filaretów (~1823); Hej strzelcy wraz | Marsz strzelców (1862-63); Wojenko, wojenko (1917); Białe róże (1914); Orlątko (1918); kompozycja instrumentalna 4:48 (2018); Kujawiak partyzancki (1944); kompozycja instrumentalna Fate | Przeznaczenie (2014); Obława (1974); Gdy tak siedzimy (1986); Trzynastego grudnia (1981) oraz Walka Jakuba z Aniołem (1979). Na zakończenie, zgodnie z
10-letnią tradycją Koncertu Niepodległości, publiczność wraz z artystami wspólnie odśpiewa cztery zwrotki Mazurka Dąbrowskiego (1797).
Muzyka hybrydowa.

W ciągu 10 lat pracy nad Koncertem Niepodległości, jego twórcy wypracowali swój własny styl muzyczny, który nazywają muzyką hybrydową. Łączy on oryginalne brzmienia dawnych hymnów i pieśni, z nowoczesnymi aranżacjami i kompozycjami instrumentalnymi, wykorzystującymi elementy klasyki, elektroniki, poezji śpiewanej, rocka, jazzu, bluesa, reage, punka, rapu, tech-house a także nagrania archiwalne oraz odgłosy natury.

Ekipa X Koncertu Niepodległości „Niepokorne” – łącznie 50 artystów!

Tegoroczny koncert zaprezentowany przez rozbudowany specjalnie na tę okoliczność zespół muzyków.

Twórcy Koncertu Niepodległości: polsko-kanadyjska wokalistka jazzowa i kompozytorka Ola Turkiewicz (dyrektor muzyczny) oraz Jacek „Wiejski” Górski (producent, reżyser, scenarzysta).
Prozatorską narrację wydarzenia poprowadzi aktor Robert Czebotar.

Zespół X Koncertu Niepodległości tworzą wokaliści Ola Turkiewicz, Kasia Jankowska, Robert Baj, Paweł Szczytnicki, debiutujący Szymon Gronek oraz chór Koncertu Niepodległości, w którego skład wejdą Zespół Muzyki Dawnej „Jerycho”, Zespół „Dziczka” i III Wielopoziomowa Artystyczna Drużyna Harcerska.

Wokalistom towarzyszyć będą: An On Bast | Anna Suda (elektronika live), Marcin Riege (fortepian i instrumenty klawiszowe), Krzysztof Kowalewski (gitara), Piotr Krzemiński (trąbka), Zuzanna Federowicz (harfa) Paweł Jabłoński (akordeon i instrumenty klawiszowe), Wojciech Hartman (skrzypce solo), Marcin Ritter (bas), Karol Domański (perkusja) oraz sekcja smyczkowa w składzie: Wojciech Hartman (I skrzypce), Joachim Łuczak (I skrzypce), Kamila Szalińska-Bałwas (I skrzypce), Anna Szalińska-Zaziębło (II skrzypce), Alicja Stupnicka-Kowalczyk (II skrzypce), Angela Gołaszewska (II skrzypce), Magda Małecka-Wippich (altówka), Agnieszka Dobrzyńska (altówka), Aleksandra Kiszka-Stefanek (altówka), Małgorzata Oller (wiolonczela), Anna Lubiak-Osmycka (wiolonczela).

Organizatorzy: Fundacja Dziedzictwa Rzeczypospolitej | Muzeum Powstania Warszawskiego

Projekt dofinansowano ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „Niepodległa”

Główny Partner: LOTTO
Sponsorzy: PGNiG S.A. | PZU S.A.
Wsparcie: Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 | Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 4 | Volvo Car Poland | Agencja Mienia Wojskowego | AMW Sinevia | LuxMed Sp. z o.o | Yamaha Polska | eBilet Polska | Krajowa Spółka Cukrowa S.A. | Stowarzyszenie Autorów ZAIKS | Stowarzyszenie FMW
Patronat medialny: Polskie Radio S.A. | Polska Agencja Prasowa

ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA | BEZPŁATNE WEJŚCIÓWKI DOSTĘPNE SĄ NA STRONIE www.koncertniepodleglosci.pl oraz na profilu Koncert Niepodległości na Facebook

MATERIAŁY PRASOWE: http://www.koncertniepodleglosci.pl/media/dla-mediow-do-pobrania
Organizator i kontakt dla mediów: Jacek „Wiejski” Górski, 601-130016, [email protected]
Więcej informacji: www.koncertniepodleglosci.pl | Koncert Niepodległości / Facebook

Edycje Koncertu Niepodległości
w latach 2009-2018

# edycje w Muzeum Powstania Warszawskiego
1. I Koncert Niepodległości „Premierowy” – 11 listopada 2009
2. II Koncert Niepodległości “Gaude, Mater Polonia” – 11 listopada 2010
3. III Koncert Niepodległości “Listy do wnuczki” – 11 listopada 2011
4. IV Koncert Niepodległości „Za Naszą i Waszą Wolność” – 11 listopada 2012
5. V Koncert Niepodległości „Jubileuszowy” – 11 listopada 2013
6. VI Koncert Niepodległości „Poland” – 11 listopada 2014
7. VII Koncert Niepodległości “Rok 1980” – 11 listopada 2015
8. VIII Koncert Niepodległości “Młode Wilki” – 11 listopada 2016
9. IX Koncert Niepodległości “Niepokorne”- 11 listopada 2017
10. X Koncert Niepodległości „Punkty zwrotne” – 11 listopada 2018

# edycje specjalne na Zamku Królewskim w Warszawie
11. I Koncert Niepodległości Trzeciego Maja – 3 maja 2013
12. II Koncert Niepodległości Trzeciego Maja – 3 maja 2016
13. III Koncert Niepodległości Trzeciego Maja – 3 maja 2017

# edycje specjalne
14. I Koncert Niepodległości “Westerplatte” – 1 września 2016, plener Westerplatte
15. Koncert Niepodległości “w Radiu Łódź” – 25 października 2016, retransmisja na antenie Radia Łódź w dn.11 listopada 2016
16. II Koncert Niepodległości “Westerplatte” – 1 września 2017, plener Westerplatte
17. Koncert Niepodległości “Za Naszą i Waszą Wolność” – 15 sierpnia 2018, Kruszyniany
18. III Koncert Niepodległości “Westerplatte” – 31 sierpnia 2018, plener Westerplatte
19. Koncert Niepodległości „Poland” dedykowany gen. Józefowi Bemowi – 9 września 2018, Warszawa
20. Koncert Niepodległości „Poland” – 5 października 2018, Tarnów
21. Koncert Niepodległości „Młode Wilki” na pl. Marszałka Józefa Piłsudskiego – 17 września, Warszawa

# edycja międzynarodowa – Polish Independence Concert
22. Polish Independence Concert in Canada | Koncert Niepodległości “Poland” w Kanadzie – 16 września 2016, Rose Theatre w Brampton (aglomeracja Toronto)
23. Koncert Niepodległości “Za Naszą i Waszą Wolność” na Litwie (Wilno, 16 listopada 2018)
24. Koncert Niepodległości “Za Naszą i Waszą Wolność” na Łotwie (Dyneburg, 20 listopada 2018)
25. Koncert Niepodległości “Poland” w Australii (Brisbane, 28 grudnia 2018)

Lista utworów komponowanych i aranżowanych
w latach 2009-2018

Aranżacje i kompozycje stworzone w ciągu 10 lat pracy nad projektem:

1. Pod twoją obronę (Pieśń Maryjna z III w. wg zapisu z 1838 roku)
2. Pisces salsos et foetentes – pieśń Wojów Krzywoustego, komp. O.Turkiewicz (2016) / autor słów nieznany, zapis wg kronikarza Anonima tzw. Galla (1109)
3. Dobrawa, komp. O.Turkiewicz (2017) / kronikarz Anonim tzw. Gall (1109)
4. Gaude Mater Polonia, Wincenty z Kielczy (1253), aranż. K.Kowalewski
5. Hejnał Mariacki, autor NN (XIII w.)
6. Bogurodzica, autor NN (XIV-XV w.), aranż. G.Piotrowski (2009)
7. Bogurodzica, autor NN (XIV-XV w.), aranż. M.Riege (2012)
8. Idzie żołnierz borem lasem, autor NN (XV w.), aranż. O.Turkiewicz
9. Modlitwa za Rzecz Pospolitą naszą i za Króla, A.Trzecieski (1559), aranż. M.Riege
10.Stefan Batory, autor NN (1548/1611), aranż. K.Kowalewski
11.Miał król stary córki dwie autor NN (XVI-XVII w., pieśń ludowo-żołnierska), aranż. M.Riege
12.Pożegnanie autor NN (XVI-XVII w. pieśń ludowo-żołnierska), aranż. O.Turkiewicz
13.Odważny Polak na marsowym polu | Pieśń Konfederatów Barskich, autor NN (1768), aranż. K.Kowalewski
14.Święta miłości kochanej Ojczyzny | Hymn Szkoły Rycerskiej W.Sowiński / I.Krasicki (1772), aranż. M.Riege
15.Marsz, marsz me serce │Pieśń Żołnierska o Najśw. M. P, pieśń Konfederatów Barskich
(1768-72), autor NN
16.Pierwsi Sybiracy │ Pieśń pierwszych Polaków zesłanych na Sybir, autor: NN (ok.1768-1773), aranż. O.Turkiewicz
17.Polonez Konstytucji 3 Maja, F.D.Kniazin/A.Rodowski (1791), aranż. O.Turkiewicz
18.Na dzień 3 Maja 1791. Szczęśliwie doszłey konstytucyi kraiowey, F.Karpiński (1791), aranż. O.Turkiewicz
19.Pieśń dziękczynna za Ustawę 3 maja, F.Karpiński (1791) ), aranż. O.Turkiewicz
20.Marsz z roku 1792, autor: NN (1792), aranż. O.Turkiewicz
21.Śpiew włościan krakowiaków, autor: NN (1794), aranż. O.Turkiewicz
22.Pieśń ludowa 1795 │Marsz Kościuszkowski, autor: NN (1794), aranż. O.Turkiewicz
23.Idźmy bracia, autor: NN (1794) ), aranż. O.Turkiewicz
24.Dwa Polonezy i Walc, T.Kościuszko (1797), aranż. G.Piotrowski
25.Mazurek Dąbrowskiego, J.Wybicki (1797)
26.Hej, hej Ułani, autor NN (1806/1918), aranż. M.Ritter
27.Chorągiewka, autor NN (1808) ), aranż. M.Riege
28.Boże coś Polskę, A.Feliński/A.Gorecki (1816)
29.Pieśń więzienna filaretów, E.A.Odyniec (~1823), aranż. M.Ritter
30.Duma o gen. Jasińskim, autor: K.Krupiński/Br. Kiciński (ok.1830) ), aranż. O.Turkiewicz
31.Nokturn b-moll, Op.9 nr 1, F.Chopin (ok.1830)
32.Bywaj dziewczę zdrowa, autor NN (1830) ), aranż. O.Turkiewicz
33.Biała chorągiewka, R.Suchodolski/NN (1830), aranż. M.Ritter
34.Warszawianka, C.Delavigné/K.Krupiński (1831), aranż. M.Riege
35.Litwinka czyli Hymn Legionistów Litewskich, Cywiński/K.Kurpiński (1831), aranż. O.Turkiewicz
36.Etiuda Rewolucyjna, F.Chopin (1831)
37. Witaj majowa jutrzenko (Trzeci Maj), F.Chopin, R.Suchodolski (1831), aranż. O.Turkiewicz
38.Przy sadzeniu róż, S.Goszczyński (1831 lub 1861), aranż. O.Turkiewicz
39.Księgi narodu polskiego i pielgrzymstwa polskiego, A.Mickiewicz (1832)
40.Preludium e moll, F.Chopin (ok.1836) aranż. M.Bałata
41.Krakowiak Kościuszki | Bartoszu, Bartoszu, autor: Marceli Skałkowski (1837) , aranż. O.Turkiewicz
42. Az erdélyi hadsereg (Armia Siedmiogrodzka), Sándor Petőfi (1848)
43/44.Kozak, J.Czeczot/S.Moniuszko (1849) / Zakuwała Zozułeńka, pieśń lud., autor NN (XVII w.), aranż. O.Turkiewicz
45.Bracia! Rocznica! Anna Suda │An On Bast (2017) / W.Pol (~1860)
46.Hej Strzelcy wraz | Marsz strzelców, W.Anczyc, K.Czyżowski (1862-63), aranż. M.Ritter
47.Marsz Polonia, J.Wybicki, W.Anczyc i inni (1863), aranż. G.Piotrowski
48.Marsz Żuawów, W.Wolski (1863)
49.Ostatni Mazur, F.Tymolski/L.Łubiński (1863)
50.Wiersz dla Syna, Kazimierz Przerwa-Tetmayer
51.O Canada! Hymn Kanady Calixa Lavallée / Robert Stanley Weir (1880)
52.Wąwóz Samosierry, M.Konopnicka (1905), aranż. K.Kowalewski
53.Rota, F.Nowowiejski/M.Konopnicka (1908), aranż. K.Kowalewski
54.Wszystko co nasze | Hymn Harcerski I.Kozielewski, O.Drahonowska-Małkowska (1911), aranż. O.Turkiewicz
55.O mój rozmarynie, W.Denhoff-Czarnocki (1913), aranż. M.Janiszewski
56.Ta co nie zginęła, E.Słoński/F.Starczewski (1914), aranż. K.Kowalewski
57.Białe róże, M.Kozar-Słobudzki/J.Lankau (1914), aranż. O.Turkiewicz
58.Matka, W.Denhoff-Czarnocki/Z.Pomarański (1914), aranż. O.Turkiewicz
59.Sen o szpadzie, E.Słoński/Z.Pomarański (1915), aranż. O.Turkiewicz
60.A gdy na wojenkę szli Ojczyźnie służyć, E.Słoński/F.Halpern (1915) , aranż. O.Turkiewicz
61.Złote ognie, J.Wyżykowski, J.Mączka (1915), aranż. O.Turkiewicz
62.My Pierwsza Brygada, A.Hałaciński, T.Biernacki (1917), aranż. G.Piotrowski
63.Wojenko, wojenko, autor NN (1917)
64.Piechota, L.Łuskino, B.Lubicz-Zahorski (1917), aranż. K.Kowalewski
65.Hymn pierwszej OLK (Ochotnicza Legia Kobiet), autor NN (1918), aranż. O.Turkiewicz
66.Orlątko, A.Oppman (1918), konc. O.Turkiewicz, aranż. G.Piotrowski
67.Serce w plecaku, M. Zieliński (1933), aranż. O.Turkiewicz
68/69.Modlitwa obozowa, A.Kowalski (1939) / Czerwona zaraza, J.Szczepański (1944) – kompilacja pieśni z wierszem powstańczym, konc. O.Turkiewicz, aranż. Marin Riege,
70.Karpacka brygada, M.Hemar (1941), aranż. M.Riege
71.Od Kłajpedy do Szczecina, A.Kowalski (1941), aranż. M.Riege
72.Hej chłopcy, bagnet na broń, K.Krahelska „Danuta” (1942), aranż. K.Kowalewski
73.Nas kuła północ, K.Wiwatowski, R.Krupa (1942)
74.Lwowskie Puchacze | Hymn 307 Dywizjonu Nocnych Myśliwców w Anglii, J.Maliński/J.Baykowski (1943), aranż. M.Ritter
75.Deszcz Jesienny, M.Matuszkiewicz (1943), aranż. O.Turkiewicz / K.Kowalewski
76.Kołysanka leśna, autorzy NN (1942/1943), aranż. P.Jabłoński
77.Niebo złote Ci otworzę │ Wiersze wojenne, K.K.Baczyński / Z.Konieczny (1943/1965)
78.Kujawiak partyzancki, J.Lenartowicz (1944)
79.Kujawiak akowski, J.Lenartowicz, autor NN (1944)
80.Mała dziewczynka z AK, J.Markowski/M.Jezierski (1944)
81.Czerwone Maki, A.Shütz, F.Konarski (1944), aranż. G.Piotrowski, intro O.Turkiewicz
82.Warszawskie dzieci, A.Panufnik,S.Dobrowolski (1944), aranż. G.Piotrowski
83.Warszawskie dzieci, A.Panufnik,S.Dobrowolski (1944), aranż. P.Jabloński
84.Żołnierski Szlak, F.Konarski (1944)
85.Trudny czas, autor NN (1944), konc. O.Turkiewicz
86.Lulaby of Birdland, G.Shearing / G.D.Weiss (1952), aranż. O.Turkiewicz
87.Obława, J.Kaczmarski / W.Wysocki (1974), aranż. O.Turkiewicz
88.Polskie Drogi, A.Kurylewicz (1977), konc. O.Turkiewicz, aranż. G.Piotrowski
89.Mury, L/Llach/J.Kaczmarski (1978), aranż. K.Kowalewski
90.Źródło, J.Kaczmarski (1978), aranż. O.Turkiewicz
91.Walka Jakuba z Aniołem, J.Kaczmarski (1979), aranż. O.Turkiewicz
92.Powrót, J.Kaczmarski (1980), aranż. O.Turkiewicz
93.Modlitwa o wschodzie słońca, N.Tenenbaum / P.Gintrowski (1980), aranż. O.Turkiewicz
94.Przyjaciół nikt nie będzie mi wybierał, Andrzej Garczarek (1981), aranż. O.Turkiewicz
95.Trzynastego grudnia, pieśń kobiet uwięzionych na Olszynce Grochowskiej (1981), aranż. O.Turkiewicz
96.Zbroja, J.Kaczmarski (1982), aranż. O.Turkiewicz
97.Nasza klasa, J.Kaczmarski (1983), aranż. O.Turkiewicz
98.Ojczyzno ma, Karol Dąbrowski (1983), aranż. M.Ritter
99/100.Katyń, J.Kaczmarski (1985) / Katyń 1940 (ostatni list), L.Makowiecki (2010) – kompilacja 2 utworów, konc. O.Turkiewicz, aranż. M.Riege
101.Gdy tak siedzimy nad bimbrem, L.Szaruga / P.Gintrowski (1986), aranż. O.Turkiewicz
102.Podróż, komp. K.Kowalewski (2010), utwór instrumentalny.
103.Tęsknota, komp. M.Riege (2010), utwór instrumentalny
104.Zielone wzgórza, komp. K.Kowalewski (2011), utwór instrumentalny
105.Horyzont wspomnień, komp. M.Riege (2011), utwór instrumentalny
106.Po burzy… cisza, komp. M.Riege (2012), utwór instrumentalny
107.Skrzyżowanie dróg, komp. O.Turkiewicz ( 2012), utwór instrumentalno-wokalny
108.Res Publica Serenissima, komp. O.Turkiewicz (2012), utwór instrumentalno-wokalny
109. Jaśmin, komp. K.Kowalewski (2013), utwór instrumentalny
110. Londyn, komp. O.Turkiewicz (2013), utwór instrumentalno-wokalny
111. Azymut „W”, komp. M.Riege (2014), utwór instrumentalny
112. Nadir, komp. K.Kowalewski (2014), utwór instrumentalny
113.Enigma, komp. O.Turkiewicz (2014), utwór instrumentalny
114.La Bomba, komp. M.Riege (2015), utwór instrumentalny
115.Droga Marzeń, komp. K.Kowalewski (2015), utwór instrumentalny
116.Wieluń, komp. M.Riege (2016), utwór instrumentalny
117.Fate | Przeznaczenie, komp. A.Suda | An On Bast (2014), kompozycja elektroniczna
118.Heritage | Dziedzictwo, komp. A.Suda | An On Bast (2016), kompozycja elektroniczna .
119. 4:48 komp. A.Suda | An On Bast (2018), utwór instrumentalny
120. Niepokorne, komp. O.Turkiewicz (2017), utwór instrumentalny
121. Targowica, komp. O.Turkiewicz (2018), utwór instrumentalny

Muzyka Hybrydowa

Kompozycje i aranżacje twórców Koncertu Niepodległości i Projektu Arboretum nie mieszczą się w jednoznacznej interpretacji i trudno jest przyporządkować je konkretnemu gatunkowi muzycznemu. Efektem wieloletniej współpracy muzyków jest wypracowanie własnego stylu, który określili muzyką hybrydową. Pojęcie hybrydy staje się coraz bardziej popularne, oznacza coś, co składa się z różnych elementów, często niepasujących do siebie. Powstający w ramach projektów repertuar inspirowany jest twórczością patriotyczną, dziedzictwem kulturowym i krajobrazowym, ale nie stanowi to sztywnych ram kompozycji.

Istotą tego niekomercyjnego stylu muzycznego jest połączenie kilku nurtów w jednym utworze. Do budowania kompozycji hybrydowych wykorzystywane są m.in. jazz, rock, blues,  poezja śpiewana, muzyka etniczna, klasyczna, elektroniczna i elektroakustyczna. O różnorodności tego stylu dobitnie świadczą inspiracje polonezem i tangiem z jednej strony oraz nawiązania do muzyki techno-house, reggae i punk-rocka z drugiej. W kompozycjach i aranżacjach wykorzystywane są także odgłosy natury, cywilizacji a także nagrania archiwalne, jak m.in. wypowiedzi postaci historycznych, jak m.in. Papież Jan Paweł II, gen. Władysław Anders, Prezydent Warszawy Stefan Starzyński czy też komunikat o wprowadzeniu Stanu Wojennego odczytany przez gen. W. Jaruzelskiego.

Fundamentami kompozycji, przejmującymi często role partii solowych, stają się wiernie odtwarzane utwory np. dawne, ludowe i obrzędowe, poezja śpiewana, ale także oryginalne odgłosy natury i inne, określane cytatami. Wykorzystywane cytaty pełnią rolę części, które określają temat, charakter i tempo utworu. Są one oplatane partiami wokalnymi, klasycznymi i elektronicznymi intermezzami, suitami gitarowymi czy fortepianowymi, które spajają całość przejmując prowadzenie. Większość z tych partii i cytatów samodzielnie stanowić może odrębne utwory muzyczne. Inspiracją do powstania muzyki hybrydowej była między innymi twórczość Richarda Wagnera i Henryka Mikołaja Góreckiego, czy takich ikon jazzu jak Ella Fitzgerald, Miles Davis, Dizzy Gillespie. Twórcy ci często używali tzw. „cytatów” muzycznych, pochodzących z różnych nurtów, czy twórczości etnicznej, wbudowując je w nowe kompozycje lub własne interpretacje.

W instrumentalizacji wykorzystywane są zarówno współczesne instrumenty muzyczne, jak i tradycyjne, etniczne, dawne lub nietypowe. Trzon instrumentarium stanowi jazzowa sekcja rytmiczna (pianino, gitara, perkusja, bas), która często wspomagana jest sekcją smyczkową, instrumentami elektronicznymi oraz partiami chóralnymi. Kompozycje oparte są m.in. na stylu klasycznym, Jazzie, muzyce elektronicznej, rocku alternatywnym, muzyce etnicznej, klubowej a także poezji śpiewanej i pieśniach tradycyjnych i innych.

Muzyczny temat, narracja i akompaniament łączą się w różnych nurtach, tworząc hybrydową, spójną całość, pomimo różnorodności części składowych utworów. Przejścia pomiędzy poszczególnymi partiami mogą być zarówno subtelne jak i dynamiczne.

/inf. prasowa/

Podoba Ci się to co robimy? Wesprzyj projekt Magna Polonia!